Participació juvenil
La realitat actual posa de manifest la necessitat de que les iniciatives i moviments socials i educatius desenvolupades pels joves tinguin una repercussió en la nostra societat.
Des del nostre departament es vol impulsar mecanismes de participació juvenil per tota l’illa mitjançant dinàmiques associatives, formals i no formals.
Coordinació municipal
El Consell de Mallorca té competències en matèria de joventut i lleure pel que fa a la coordinació municipal. Aquestes competències inclouen els casals de joventut, els serveis de dinamització i el pla de joventut.
En aquesta secció podeu consultar tots els detalls.
Lleure educatiu
L’educació en el lleure utilitza una metodologia activa i participativa orientada a aconseguir que els infants i joves siguin els protagonistes del seu propi oci.
Educa en valors a la infància i joventut, constituint un espai de formació i participació comunitària amb voluntat de transformació i d’inclusió social.
Notícies
Multiaventures júnior
El Consell de Mallorca organitza i finança amb un 70% el programa “Viatge multiaventura 2025 per a joves de 15 a 17 anys” que es desenvoluparà la primera setmana de setembre amb la finalitat de promoure la participació social, la diversió, formació, l’esport, l’aprenentatge de valors, l’oci saludable i les relacions de les persones participants.
Destinataris: joves entre 15-17 anys, ambdues edats incloses, en el moment de viatge.
Lloc: Pallars Sobirà (Catalunya)
Durada: 5 dies (4 nits), de dilluns a divendres
Dates de l’activitat: de l’1 al 5 de setembre de 2025
Places de l’activitat: 54 places
Preu per participant (Ordinària): 284,14 €
Preu per participant (Bonificada-Serveis Socials): 142,07 €
El preu total inclou:
- Vol directe Palma-Barcelona-Palma amb equipatge facturat i equipatge de mà.
- Transport terrestre amb autocar des de l’aeroport fins el lloc d’allotjament i, desplaçament a les restants activitats programades.
- Estància a una instal·lació juvenil amb habitacions múltiples.
- Pensió completa tota la durada del viatge: Berenar i sopar a l’allotjament i dinars inclosos per a tota l’estada. La beguda inclosa serà només d’aigua mineral. Per aquelles persones que per malaltia o accident no poguessin realitzar les activitats programades, estirà inclosa la seva manutenció a l’allotjament.
- Activitats de multiaventura dirigides.
- Monitors acompanyants durant tot el viatge.
- Assegurança de viatge.
El preu NO inclou (a càrrec dels participants):
- Les taxes turístiques de la instal·lació a partir de 16 anys.
- Qualsevol activitat o despesa addicional fora del programa d’oci i/o despesa addicional a l’allotjament que suposin un cost addicional.
Termini de sol·licitud de preinscripció: De l'1 al 7 d’agost, ambdós dies inclosos.
IMPORTANT!
S’ha d’omplir i registrar un formulari predeterminat per aquest procés. Podeu accedir a través de l’enllaç d’aquesta pàgina.
Els participants només podran fer un formulari en una de les següent opcions:
- Via ordinària per a aquells participants que opten a places regulars. En aquest cas, la sol·licitud ha de presentar-la el pare, la mare o tutor/a legal.
- Via bonificada per a aquells participants que opten a places de Serveis Socials. En aquest cas, la sol·licitud ha de presentar-la l’òrgan competent de serveis socials de l’Administració pública (Ajuntaments i/o IMAS), amb els consentiments de les famílies, si escau.
En cas que un mateix participant presenti més d’una sol·licitud de preinscripció, únicament es tindrà en compte la darrera sol·licitud presentada, sempre que compleixi amb els requisits establerts per la convocatòria.
El fet de formalitzar la sol·licitud de preinscripció no garanteix tenir plaça, només donarà opció a formar part de la llista d’admesos per participar al sorteig i optar a una vacant.
Llista de participants admesos per al sorteig: Finalitzat el termini de preinscripció, es publicaran les llistes dels participants admesos per al sorteig en aquest pàgina. A cada participant admès se li assignarà un número d’acord amb l’ordre del registre d’entrada de les sol·licituds, que servirà de referència per al sorteig.
Sorteig: Publicada la llista de preinscripcions admeses es realitzarà un sorteig, que serà públic i tindrà lloc la Llar de la Joventut. El dia i l’hora del sorteig es publicarà amb la llista de preinscripcions admeses.
Llistat d’adjudicació de places: Un cop realitzat el sorteig, s’elaborarà el llistat d’adjudicació de places i es publicarà en aquesta pàgina.
Procés d’inscripció: L’empresa organitzadora es posarà en contacte amb els participants seleccionats, mitjançant el telèfon i/o correu electrònic aportat en el procés de preinscripció, als efectes de complimentar el formulari d’inscripció i fer el pagament de l’activitat.
Llista d’espera: Els participants que no hagin obtingut plaça, quedaran a una llista d’espera seguint l’ordre establert en el sorteig que servirà per cobrir les places que quedin vacants per qualsevol motiu. Es publicaran a l'apartat de documents relacionats al final d’aquesta pàgina.
NOTA: La publicació de tots els llistats es farà a través del DNI/NIE/passaport del participant o pare/mare/tutor-a legal, si el menor no en té.
Termini de sol·licitud de preinscripció:
De l'1 al 7 d’agost, ambdós dies inclosos a: https://seu.conselldemallorca.net/fitxa?key=193408